Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 30, 2016

Saya nak tanya.... bukan marah

Saya nak tanya.... bukan marah, cuma nak tahu.... 
Bukankah parti-parti dalam Pakatan Harapan telah menandatangani satu perjanjian persepakatan secara rasmi tentang kod etika yang mesti dipatuhi oleh setiap parti...? 

Pada 6 Januari 2016, PKR, DAP dan Amanah telah tandatangan perjanjian yang menggariskan apa yang boleh dibuat dan apa yang tidak boleh dibuat oleh setiap parti....?

Saya tanya je..... 
Saya tak hafal setiap isi butir perjanjian itu, tetapi kalau tidak silap saya, fasa 1 dan fasa 6 perjanjian itu menyentuh tentang hal mana-mana parti yang mahu menjalinkan kerjasama dengan parti lain hendaklah dengan persetujuan majlis presiden Pakatan Harapan..... Betul, kan...?  

Nak tanya satu lagi.... baru-baru ni, Azmin Ali telah berunding dengan PAS Kelantan tentang pembahagian kerusi di antara PKR dan PAS dalam PRU-14..... 
Azmin berunding dengan PAS atas kapasitinya sebagai Timbalan Presiden PKR, dan dia mewakili PKR.... 
Adakah hal itu telah dimaklumkan kepada DAP dan Amanah....? Adakah DAP dan Amanah telah memberikan persetujuan...? Eh, saya tanya je.

Bolehkah ahli DAP atau Amanah membuat lapuran kepada Majlis Presiden Pakatan Harapan atau Sekreteriat PH akan salah-laku Azmin itu...?

Atau.... er, ok, saya tak nak mencarut, nanti kakak marah..... bahasa yang paling lembut yang boleh saya kata ialah : .... atau kertas perjanjian yang ditandatangan pada 6/1/2016 itu hanya dijadikan lapik buat tadah taik Azmin saja...?

~ Abe Awang Malaya

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa