Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 20, 2017

“Saman kami jika dia berani. Saya bersedia” - Mahathir

“KALAU ADA PATUT BAGI BALIKLAH BERLIAN ITU,” KATA DR MAHATHIR
Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan kepada isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat jika beranggapan dirinya difitnah.

Tun Mahathir berkata demikian selepas peguam Rosmah mengeluarkan amaran kepada pengguna media sosial bahawa mereka akan disaman jika memfitnah isteri Datuk Seri Najib Razak itu.

“Saya dengar Rosmah akan menyaman sesiapa yang menuduh dirinya dengan berlian yang disebut oleh DOJ itu.

“Kenapa dia tak cabar Jabatan Keadilan Amerika Syarikat itu?

“Di Malaysia dari dulu kita dgr cerita berlian RM25 juta itu. Sampai sekarang ini semua orang percaya itu benar. Kalau tak benar tunjuklah mcm mana tak benar.

“Kalau ada patut bagi baliklah diamond (berlian) itu…,” kata Dr Mahathir melalui rakaman video yang dimuat naik ke laman Facebooknya.

DOJ memfailkan saman pada Khamis lalu, yang berkata isteri “Malaysian Official 1” menerima berlian bernilai AS$ 22 juta daripada individu berkaitan 1MDB, Jho Low, yang didakwa membelinya menggunakan dana yang diselewengkan.

Menurut pemfailan DOJ, Low membeli kira-kira AS$ 30 juta nilai barangan kemas untuk isteri MO1 dengan dana yang dicuri daripada 1MDB.

DOJ tidak mendedahkan identiti MO1 kecuali mengatakan beliau mempunyai pertalian dengan anak Rosmah, Riza Aziz.

Jho Low berkata pemfailan itu adalah tidak berasas manakala Najib menafikan sebarang salah laku.

“Rosmah kata dia mahu saman pemfitnah tapi saya tidak takut kerana ini bukan fitnah. Saya berani kerana saya bercakap benar …

“Saman kami jika dia berani. Saya bersedia,” kata Mahathir.

Menurut Malaysiakini agensi berita, Reuters turut melaporkan bahawa barangan kemas dan berlian tersebut telah dibeli untuk Rosmah serta juga disiarkan oleh pelbagai penerbitan berita.

Sebelum ini, Rosmah pernah menggesa orang ramai supaya tidak mendengar fitnah. – Read more source at Malaysiakini - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa