Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 3, 2017

Banyak betul duit UMNO!

Wujud rangkaian dedak sistematik: Syed Saddiq
MOHAMAD NAUFAL MOHAMAD IDRIS  -   2 OKTOBER 2017
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman

KUALA LUMPUR - Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa wujud rangkaian dedak yang sistematik supaya beliau keluar daripada Bersatu.

Menurutnya, gerakan itu dilakukan sejak tahun lalu, supaya beliau mengikut tindakan beberapa kepimpinan tertinggi Bersatu yang meninggalkan parti itu.

"Malah, sidang media hari ini bukan dirancang oleh saya, tetapi dirancang oleh puak yang sama.

"Mereka ini bukan sahaja menyasarkan saya, malah mereka menyasarkan beberapa kepimpinan parti yang telah pun keluar, akibat sogokan serta ugutan ini," katanya kepada pemberita pada sidang media di sini, hari ini.

Ditanya apa sogokan yang paling besar diterima olehnya, beliau mendakwa bahawa pihak tersebut menawarkan geran berjumlah RM5 juta untuk membuka sekolah debat di seluruh negara.

"Pada peringkat awal, mereka janjikan untuk beri biasiswa untuk saya melanjutkan pelajaran di Universiti Oxford. Tapi apabila saya terima biasiswa ini, mereka ini panik dan tidak tahu buat apa.

"Jadi, mereka janji benda lain, iaitu mereka beri duit dan geran berjumlah RM5 juta untuk membuka sekolah debat di seluruh negara memandangkan mereka tahu minat saya dalam dunia debat," katanya.

Tetapi ujarnya, terdapat beberapa syarat yang perlu dipersetujuinya sekiranya beliau menerima tawaran itu dan salah satu syarat yang perlu dipatuhinya adalah, memburukkan kepimpinan parti Bersatu kepada rakyat Malaysia.

Syed Saddiq berkata, beliau mempunyai bukti kukuh berhubung dakwaannya itu dan akan mendedahkannya kepada kepimpinan parti dalam masa terdekat.

Ditanya adakah beliau akan membuat laporan rasmi kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung perkara ini, jelas Syed Saddiq, beliau akan berbincang dengan peguamnya terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa